Spørgsmål og svar

Spørgsmål og svar

Må jeg have min hund med?

Mange hoteller accepterer, at du medbringer din hund. På siden "Booking" kan du søge og se, hvilke steder du må medbringe hund.

Dog er det vigtigt, at du informerer omkring dette ved booking af hotelopholdet. Vi anbefaler derfor, at du booker dit hotelophold via vores kundeservice på telefon +45 75 64 87 00. Vi har åbent alle hverdage kl. 8.30-16.00. 

Bemærk at de fleste hoteller opkræver et fast beløb pr. nat eller pr. ophold for denne ydelse.

Kan jeg parkere ved hotellet?

De fleste hoteller har egen, gratis parkeringsplads. Du kan finde oplysninger om det enkelte hotel ved at søge efter hotellet via søgefunktionen på forsiden af hjemmesiden. Se herefter under faciliteter, hvor information omkring parkeringsforhold vil fremgå.

Hvornår kan jeg ankomme?

Ankomsttidspunkter varierer fra hotel til hotel. Dog kan du som udgangspunkt ankomme fra kl. 15.00. Du finder oplysninger om ankomsttidspunkter her på hjemmesiden under det enkelte hotel. Søg via søgefunktionen på forsiden af hjemmesiden.

Hvornår er afrejse?

Afrejsetidspunkter varierer fra hotel til hotel. Dog skal afrejse oftest finde sted senest kl. 11.00. Du finder oplysninger om afrejsetidspunkter her på hjemmesiden under det enkelte hotel. Søg via søgefunktionen på forsiden af hjemmesiden. 

Får jeg en bekræftelse tilsendt?

Efter bestilling af hotelophold modtager du en bekræftelse via mail – har du ikke en mailadresse, kan du få dit reservationsnummer oplyst pr. telefon. 

Hvordan foregår betalingen?

Du skal betale på hotellet ved afrejse. Dog skal du ved reservation online altid opgive dit kreditkortnummer for at garantere din ankomst. Vi trækker ikke penge på dit kreditkort. Du kan naturligvis betale med Small Danish Hotels gavekort.

Skal jeg betale et depositum?

Du skal ikke betale depositum.

Skal jeg bestille plads i restauranten?

Har du bestilt et ophold, der inkluderer middag i restauranten, behøver du ikke at foretage dig yderligere. Er dette ikke tilfældet, anbefaler vi, at du bestiller bord i restauranten.

Kan jeg annullere mit ophold?

Du kan som udgangspunkt altid annullere dit hotelophold indtil kl. 18 dagen før ankomst. Annullering kan ske på forsiden af hjemmesiden (klik på Ændre reservation) eller via telefon +45 75 64 87 00. Udenfor åbningstid (alle hverdage fra kl. 8.30-16.00) bedes du kontakte hotellet direkte. På din bekræftelse vil den præcise annulleringsbetingelse fremgå. 

Hvis jeg bliver forhindret, skal jeg så kontakte Small Danish Hotels eller hotellet?

Du kan som udgangspunkt altid annullere dit hotelophold indtil kl. 18 dagen før ankomst. Annullering kan ske på forsiden af hjemmesiden (klik på Ændre reservation) eller via telefon +45 75 64 87 00. Udenfor åbningstid (alle hverdage fra kl. 8.30-16.00) bedes du kontakte hotellet direkte. På din bekræftelse vil den præcise annulleringsbetingelse fremgå. Bemærk visse ophold kan hverken ændres eller annulleres, dette fremgår tydeligt af opholdsbeskrivelsen samt på bekræftelsen. 

Hvad gør jeg ved sygdom?

I tilfælde af sygdom bedes du kontakte vores kundeservice på telefon +45 75 64 87 00.

Hvis du kontakter os på selve ankomstdagen, vil det være hotellet, der afgør om opholdet kan annulleres eller alternativt flyttes til en anden dato.

Udenfor vores åbningstid (alle hverdage fra kl. 8.30–16.00) bedes du kontakte hotellet direkte. 

Er der bad og toilet på værelset?

Når du foretager booking via Small Danish Hotels, er du altid garanteret et værelse med bad og toilet.

Jeg har et Club Matas kort. Hvad gør jeg?

Hvis du har et Club Matas kort, skal du foretage booking af ophold via Small Danish Hotels, hvis du vil opnå dine fordele. Du kan booke via www.smalldanishhotels.dk/clubm eller telefon 70 80 65 10 - husk at oplyse, at du har et Club Matas kort. Booker du online, skal du inden ankomst registrere dit Club Matas kortnummer på www.smalldanishhotels.dk/registrering. Så er du sikker på at få dine point. Der kan ikke bookes ophold direkte på hotellerne. Der optjenes ikke point i forbindelse med erhvervsovernatninger til aftalepriser samt i forbindelse med gruppebooking (mere end 14 personer på samme hotel på samme dato). Der optjenes ikke point på restaurantbesøg. Der optjenes ikke point køb af gavekort.

Læs mere

Jeg er medlem af Forbrugsforeningen. Hvad gør jeg?

For at optjene bonus skal du foretage dit køb via Small Danish Hotels sekretariat – enten via www.smalldanishhotels.dk/fbf eller tlf. 70 80 65 09. Bestiller du online, skal du garantere/betale med dit betalingskort fra Forbrugsforeningen. Bestiller du via telefon, skal du oplyse dit kortnummer og rabatkode 55 ved bestilling, så du er sikker på at få bonus. Der kan ikke bookes direkte på hotellerne. Du får ikke bonus på ophold, der betales med gavekortprodukter.

Læs mere

Jeg er medlem af Ældre Sagen. Hvad gør jeg?

For at få rabat skal du booke via Small Danish Hotels sekretariat – enten via www.smalldanishhotels.dk/aeldresagen eller tlf. 70 80 65 07. Booker du via telefon, skal du oplyse rabatkode 2248 samt medlemsnummer ved bestilling. Der kan ikke bookes direkte på hotellerne. Der ydes ikke rabat på gavekort.

Læs mere

Jeg er medlem af LO Plus. Hvad gør jeg?

Samarbejdet mellem Small Danish Hotels og LO Plus er desværre ophørt pr. 31. december 2016. Det er derfor ikke længere muligt at booke ophold eller købe gavekort med LO Plus-rabat.

Har du booket ophold inden den 31. december 2016 med ankomst efter denne dato, får du selvfølgelig rabatten. Har du spørgsmål til din reservation, må du endelig ringe til os på tlf. 70 80 65 08.

Jeg kan ikke finde mit reservationsnummer. Hvad gør jeg?

Hvis du mangler dit reservationsnummer, kan du ringe til os på telefon +45 75 64 87 00.

Bed & Breakfast

Bed & Breakfast er små overnatningssteder, ofte blot med et par værelser, men der findes også større steder, der mere har karakter af et lille hotel. Så hos Small Danish Hotels betragter vi os også som Bed & Breakfast, for vi tilbyder et stort udvalg af små, hyggelige steder i alle områder af Danmark. 

Husk at du her på hjemmesiden nemt kan finde priser og opholdsmuligheder – kig under "Booking".

Hvor kan jeg anvende mit gavekort?

Har du et gavekort fra Small Danish Hotels på et bestemt beløb, kan du anvende det på mere end 80 kroer, hoteller, slotte og herregårde i Danmark. Gavekort kan bruges som betaling af alle typer af ophold, som findes her på hjemmesiden samt restaurantbesøg. Se oversigt under "Booking" eller bestil brochure. Disse gavekort kan også benyttes hos vores partnere i Private Hotels Europe. Du kan booke via Small Danish Hotels både pr. telefon eller online. Du kan også booke direkte på hotellet. Gavekortet skal afleveres ved ankomst til hotellet.

Har du et gavekort på en bestemt oplevelse, f.eks. hotelophold for 2 eller middag for 2, kan du læse mere og se en oversigt over de hoteller, hvor gavekortet kan anvendes på www.gavebeviser.dk.

Hvor længe gælder mit gavekort?

Gavekort er gyldige i 3 år fra udstedelsesdatoen. Du kan altid se gyldighedsperioden på dit gavekort eller på www.gavebeviser.dk - afhængig af, hvilken type gavekort du har.

Har Small Danish Hotels en miljøpolitik? 

Ja, det har vi. Du kan læse vores hensigtserklæring omkring bæredygtigt miljø og personalepolitik her.

Har hoteller i Small Danish Hotels ordnede forhold? 

Alle de kroer, hoteller, slotte og herregårde, der er en del af Small Danish Hotels, har overenskomst med 3F. Det betyder, at der er ordnede forhold for medarbejderne, og du kan som gæst besøge disse steder med god samvittighed. 

Hvad er Relation Manager?

Relation Manager er Small Danish Hotels system til at sikre kvalitet på vores mange hoteller. Antallet af stjerner er et udtryk for andre gæsters oplevelse på hotellet. Når du har været på et af vores hoteller, vil du efterfølgende modtage en email, der indeholder et spørgsmål om, hvorvidt du kan anbefale din oplevelse på hotellet til andre gæster.