Small Danish Hotels henter ny marketingchef i turismebranchen

25. september 2025

Med internationalt, bæredygtigt og digitalt mindset tiltræder Nanna Fangel-Henriksen som ny marketingchef hos Danmarks største hotelkæde den 1. oktober 2025.

Der er international erfaring fra både turisme- og hotelbranchen med i bagagen, når Nanna Fangel-Henriksen checkker ind hos Small Danish Hotels som ny marketingchef. Nanna Fangel-Henriksen kommer direkte fra VisitAarhus, hvor hun har været ansat i knap fem år - senest som Brand Manager og stået i spidsen for det strategiske kampagnearbejde omkring positioneringen af Aarhusregionen i de nationale og internationale markeder. Dertil kommer hun med solid hotelindsigt fra seks år i Scandic Hotels, hvor hun som Marketing Manager har haft stærkt fokus på blandt andet digitale platforme og loyalitetsprogrammer. Det er således en stærk faglig kapacitet, som får til opgave at styrke Small Danish Hotels som brand og The Hotel Alliance, som udgøres af BWH Hotels og Small Danish Hotels. 

”Nanna Fangel-Henriksen kommer med en skarp turisme- og hospitalitybaggrund og spidskompetencer inden for positionering, strategi og branding. Nannas forretningsforståelse for at øge kendskabet via et hundrede procent afsæt i data og adfærd skal være med til sætte og holde kursen i Small Danish Hotels’ vækststrategi. Samtidig skal Nanna identificere og dyrke digitale tendenser og bygge videre på det stærke kommunikative fundament, som vi har opbygget for Small Danish Hotels og The Hotel Alliance”, siger Finn Kræfting, som er administrerende direktør hos Small Danish Hotels.

Small Danish Hotels har over de sidste par år strategisk arbejdet med at styrke deres profil og tilbud i markedet. Det har båret frugt, og hotelkædens positionering i markedet ligger i dag et helt andet sted end for få år tilbage. Small Danish Hotels appellerer nu til nye og yngre segmenter, som søger frirum og forkælelse med afsæt i det klassiske danske køkken, gastronomi, spa- og wellness, golfophold med mere.

”Jeg har fra sidelinjen fulgt med i Small Danish Hotels' udvikling.  Jeg ser mange spændende perspektiver og områder, hvor vi som hotelkæde kan sætte nye aftryk på tværs af kanaler. Jeg indeholder et uspoleret udviklingsgen – med afsæt i grøn omstilling og bæredygtighed, og det vil helt sikkert smitte af på min tilgang til opgaven. Jobbet er nærmest skræddersyet til mig, og jeg glæder mig meget til at vende tilbage til hotelbranchen og bruge mine kompetencer til at skabe værdi for både gæster og hotelejere”, siger Nanna Fangel-Henriksen, som tiltræder stillingen som marketingchef hos Small Danish Hotels den 1. oktober 2025.

Nanna er uddannet Master of Arts i retorik fra Aarhus Universitet og har desuden en diplomuddannelse i ledelse fra VIA University College. Privat bor Nanna i Horsens med sin mand og to børn på 6 og 2,5 år. Familielivet fylder en stor del af fritiden, men der er også plads til at få sved på panden sammen med cross fit-familien.

Small Danish Hotels tæller kroer, by-, boutique-, bade- og wellnesshoteller og sammen med BWH Hotels i The Hotel Alliance, står de for mere end 75 hoteller og 5.200 værelser fordelt over hele Danmark.

For yderligere information kontakt venligst Tina Baungaard hos Small Danish Hotels’ kommunikationsbureau, By Baungaard, på +45 41 28 10 01 eller tina@bybaungaard.com

Om Small Danish Hotels
Small Danish Hotels er landets største hotelkæde for privatejede overnatningssteder og tæller kroer, by-, boutique-, bade- og wellnesshoteller fordelt over hele Danmark. I 2022 etablerede Small Danish Hotels The Hotel Alliance sammen med BWH Hotels, og tilsammen står de nu for mere end 75 hoteller og 5.200 værelser fordelt over hele Danmark. De fleste hoteller har møde- og konferencefaciliteter.
Small Danish Hotels tilbyder skræddersyede ferie- og weekendophold med temaer som wellness, gourmet, golf, vandring og cykling. Overnatningsstederne er vidt forskellige, men nøgleordene er de samme; den personlige gæstfrihed, fokus på kvalitet og øje for de små detaljer, der sætter rammen om et behageligt ophold.